tisdag 27 oktober 2009

Kitty Haul





Känner ni till fenomenet med den sista hundringen? När man vet att man får nya pengar imorgon, och blåser det man har kvar på smink innan man går hem och lägger sig och väntar in tolvslaget.

Jag har en otrevlig faibless för kvantitet över kvalitet, och vill hellre ha fem billiga smågrejer än en dyr. H&M har just nu en sjukt omfattande Hello Kitty-satsning, det lär väl förresten inte ha undgått någon, och det finns ett gäng olika uppsättningar med rosasvarta kattsaker som är ovanligt fina.



Nu kunde jag inte låta bli de små svarta byttorna med djävulskatten utanpå. Inte blir det bättre av att glosset heter Pink Devil. Suck... Jag köpte egentligen mest de här grejerna för förpackningarna, allting kostar 29 spänn och det kan det kanske vara värt för att få ha en sån här tub stående på badkarskanten. De flesta grejerna har en genomträngande artificiell stank av nån "frukt" men den försvinner snabbt och lämnar en helt okej budgetprodukt. Speciellt den svarta burken med trutvalla var överraskande bra.

Med i paketet följde också en basecoat från Depend, men det är ju så tråkigt att jag inte ens orkar ta en bild på det. Och också en knallturkosglittrig (hey tropicopop!) eyeliner ur H&Ms eget sortiment, som var överraskande bra och satt som berget. Funderar seriöst på att köpa på mig de övriga färgerna - kanske framför allt den svarta - för den var så mjuk och lättmålad, men har ändå suttit som berget hela dagen till skillnad från den svarta sörjan som jag har UNDER ögonen just nu...

(Apropå Kitty Haul ska jag också påpeka att jag även fick en livslevande katt av Nancy igår, haha. Det är det första och sista jag kommer att skriva om husdjur på bloggen, ja låvar!)

**

Glöm inte att haka på jubileumstävlingen fram till 3 november! Kommentera här och vinn en liten hemlig paket!

5 kommentarer:

  1. Jag har blivit så impad av nagellacken med den svarta höstdjävulskatten och faktiskt köpt två av varje. Nu är jag sugen på lipglossen men jag är nog inte rätt åldersgrupp för det svarta ;-)
    Kan du inte visa de du köpt?

    (för en koll på det svarta och röda lacket kan du beundra min söta dotters naglar på min blogg)

    Jag har redan kommenterat din blogg i höst-tävlings-tråden och jag vill inte stöka till genom att svara flera gånger där så jag lägger till: Jag gillar ditt bloggnamn, i mina otrendiga ögon är det intet fel på deMarrion, det påminner på något vagt sätt om Robin Hood och tillsammans med dina fantastiska ögon i headern blir jag helt såld.

    Jag gillar din layout också, om du kikar in hos mig så kommer du att se vem jag blev inspirerad av.. :-p

    SvaraRadera
  2. Jag föll som en fura för djävulskatten häromdagen också, varpå glanset fick följa med hem. Stod och sniffade på kroppsgrejerna men ryggade tillbaka just av stanken. Dock så kostar ju body lotionen bara 29 spänn, så man skulle ju kunna hälla ut innehållet och ha förpackningen som en tjusig tvålpump eller något. Hähä.

    SvaraRadera
  3. @Polish Pig Tack för allt beröm, vad rörd jag blir! :) Jag kikade på din lilla flickas fullkomligt förtjusande randiga små tassar, vad kul av henne att vara med och blogga!

    Ska swatcha glossen imorgon, när det blir bättre ljus att fotografera i. Det rosa lär inte ge någon färg alls, men det är värt ett försök.

    Gillar verkligen din blommiga layout. Är den customtecknad?

    SvaraRadera
  4. @Anki Men eller hur! Det är alltid lukten som fäller budgetprodukterna - om tillverkarna gjorde det något mer subtilt så skulle de nog vinna mycket. Jag stod och velade mellan "raspberry"-stank och "strawberry"-stank, och funderade lite på vad i fridens dar de hade att göra med frukt öht... :D

    SvaraRadera
  5. Jag vill också ha djävulskatter! Både på fina förpacknignar o på riktigt =)

    SvaraRadera