onsdag 28 oktober 2009

Vad är upp?



Så, nu har jag tagit mig i kragen och beställt för första gången från HQHair, eftersom UDPP är slut på blush.se just när jag behöver mer. Inte för att min depottade förpackning är slut på länge än, men den börjar bli mindre och mindre fuktig, så den kanske hinner plasta sig helt innan jag hinner ner i botten. (Men kolla på bruden på bilden härofvan, hur fan ser hon ut???!?!! Yeye, det var inte det jag skulle säga...så så.)

För enkelhetens skull köpte jag faktiskt 2 flaskor UDPP - hade de haft glitterversionen Sin hade jag nog lagt med en sån också, men nu blev det inte så. Och jag måste säga att det känns JEVLIGT trist att lägga över 300 spänn på något som man ovillkorligen måste ha, men som är så osynligt och oglammigt. Som att köpa bensin. Eller ost. Eller toapapper.

Nu är det i alla fall gjort, så jag är all set för ett par år framöver. Ja, jag använder den i vanvettigt små kvantiteter. Men den är sjukt dryg! Jag har sett folk på youtube som lägger på den med pensel typ hur tjockt som helst, men jag kan lova er att det behövs fanimej inte! En klick stor som en okokt röd lins, eller en av makeupstores strasspaljetter räcker till båda ögonen, utan problem. I princip behöver man bara så mycket att det precis går att smeta ut på ögonlocket - själva tjockleken på lagret kan vara så nära noll man kommer.

Jag har många paket som väntar på att ramla in nu. En adlibrisbok, Kevyn Aucoin från Amazon, Manlypaletten från Ebay och så den jävla ordern från Archetype som kanske aldrig kommer fram. Kanske är det dags att vänta lite med att beställa fler saker nu, tills de aktuella paketen faktiskt kommer fram?

Apropå Archetype dårå, för er som kanske funderar på att beställa därifrån och för den skull är marginellt intresserade av mina patetiska härjningar: Jag tog mig i kragen och ringde till deras (fd?) representant Holly på hennes andra jobb i Seattle, och hon var hur trevlig som helst och lovade att maila mig inom ett par timmar. Nu har det gått tre dagar och jag har fortfarande inte fått något mail. Kanske skrev hon fel när hon tog min mail? Jag har mailat affären för säkerhets skull, men om jag inte hör något före söndag så tänker jag ringa igen. Det SKA gå, fattar ni? Jag återkommer. *Grrrrrr*

On the bright side - imorgon är det Girly Night med Nancy och de andra godingarna. Sminkbyte förutspås. Dessutom kommer det att bli halvslirig, tvivelaktig film, sjukt mycket godis och nagellacksmaraton!

4 kommentarer:

  1. Jag har inte ens testat varken UDPP eller tuben från Too Faced. Undrar precis hur mycket mina ögon skulle revolutioneras av nån sån? Vad använde du innan UDPP, inget? Eller kanske Lumenes?

    SvaraRadera
  2. jag tror jag med vill ha en sån... eller jag har Lumenes och undrar om den du har är bättre :D

    SvaraRadera
  3. @Marie - Jag hade inte ens hört talas om primer förrän typ förra året. Då skaffade jag ganska tätt inpå varandra Too Faceds Second Base, Smashbox Photo Finish till hela ansiktet och UDPP, jag gick från noll till hundra direkt. Har man väl börjat så finns det ingen väg tillbaka, det är utan jämförelse den största förändringen i min rutin någonsin. Primer är en sån där ingentingprodukt som kan vara lite tråkig att skaffa, men goodness vilken skillnad!

    SvaraRadera
  4. @syster - jag vet inte, vi får göra ett empiriskt test nästa gång du är här. du kan ju alltid prova och se vad du tycker. det enda dumma med UDPP är att den är lite svår att få tag på, men det fixar sig.

    SvaraRadera