onsdag 28 oktober 2009

Glada pricken



Ni måste ju bli sjukt trötta på att bara se mitt tryne här, så jag försöker variera mig lite. Här kommer en bild som jag tog i februari någon gång, den kan sägas representera en makeup-genre som jag inte själv försvär mig till, men som har en bred fanbase. Det är inte mer än rätt att jag visar upp andra stilar än min egen. Tack tjejer för att ni gav mig tillstånd att publicera bilden. Och förlåt! Eh.

**

Glöm inte att haka på jubileumstävlingen fram till 3 november! Kommentera här och vinn en liten hemlig paket!

4 kommentarer:

  1. Ah. Ja, det där är ju definitivt ett annat sätt att använda vit kajal på.

    SvaraRadera
  2. Haha,
    då hade jag rätt om glada pricken ändå. "Fiin" bild, hihi.
    Du skrev för länge sen åm missbruket av glada pricken, och för att kolla om jag fattat rätt frågade jag en MUA på MUS vad det var. Hon hade ingen aning..
    PolishPig (som skriver anomymt från jobbet)

    SvaraRadera
  3. Inte konstigt att hon inte visste, "glada pricken" är bara min personliga hittepå-glosa för det här fenomenet. Något måste det ju heta. :) Jag hade en lärare som alltid pratade om glada pricken (som då satt på bröstbenet) när vi skulle ha muntlig redovisning, så att vi skulle komma ihåg att sträcka på oss. Det var skitlöjligt tyckte jag...

    SvaraRadera
  4. Nå, som röstmupp ser jag det som min plikt att gripa in närhelst någon hånar ett begrepp som främjar hållning och god rösthygien. Jag tänker dock frångå pliktkänslan idag, och istället hålla med om att bröstbens-"glada punkten" är ett sjukt löjligt begrepp.

    F.ö. blir jag alltid lika upplyft av denna glada kombination av ytlighet, prylfrossa och välstrukturerade tjurigheter.

    SvaraRadera