torsdag 29 oktober 2009

EOTD Cherry Lace




Cherry Lace låter som en porrstjärna från åttiotalet, och med tanke på att jag sitter med ELFs fnaskröda lip plumper på truten och lyckligt sniffar i mig lukten av pepparmint, så är det kanske inte helt fel.

Nu får ni en sån där jäla EOTD som ser helt tam ut, men som i verkligheten fungerar bra. Om man bara ser texten som ett förslag istället för att avfärda den trista bilden, kommer det att visa sig att det här är en grymt wearable grej.

(Men herregud! Vad less jag är på ord som inte låter sig swenglifieras på ett smidigt sätt. "Wearable" kan ju inte gärna översättas med "bärbar", "klädsam" är något ens mormor gärna skulle se en i, men vad sägs om "portabel", ett bärbart ord som fallit i glömska, och dessutom är en anglifikation från början det med. Syftar helt snett, men kan förtjäna ett nytt användningsområde. Tweaka ditt språk, lady! Det är ditt och du äger det att härja med hur du vill! Från och med nu heter det "portabel", bwahahaha!)

Konstruktion enligt nedan:

Highlighter - FACE Stockholms Pearly E/S nr 29, som kikade fram ur ett hörn i mitt skåp igår och stirrade anklagande på mig. "Varför har du inte använt mig på så länge?? Jag är en asfin highlighter, har du glömt det?" "Nej, " sa jag, "jag har bara lite svårt för dig sådär som jag alltid har haft, du vet, eftersom jag blev lurad att köpa dig som substitut för TBS hajlajter med rosa övertoner, istället för de förvisso förtjusande champagnevita övertoner du har. Dessutom var du ruskigt dyr och på den tiden pluggade jag fortfarande. Du var dyr! Och ett felköp! Konan i affären lurade mig!"

"Jamen skärp dig nu förhelvete, har du inte kommit över det där, det var ju säkert tio år sen! Sluta gnälla nu och lägg mig under brynet, seså!"

Everyday Minerals Cherry Fizz som jag bytade till mig av ...Nancy? Inte säker. Den är hursomhelst juvlig, och förtjänar mer uppmärksamhet än den fått hittills. Burken är dessutom jettestor, den kommer att räcka till yttersta domen. Släng den över hela den rörliga delen av ögonlocket. Substituera med vilken ljusrosa, glittrig skugga som helst.

Fyll på yttre delen av locket med mörk gråmetallic (jag har kört med den Boltgun Metal-gråa ur VLDs Lace Palette som har fått oförtjänt lite hajp eftersom det är en grym allroundpalett. Säljs fortfarande!). Det är också med den här som jag har ritat den tydliga formen, det är ju strängt taget den enda skuggan som verkligen syns.

H&Ms svarta glittereyeliner - den där knubbiga pennan med silverglitter. Återstår att se hur den sitter på under dagen. Bas, bryn, mascara, intresseklubben antecknar. Et våjla! Spring till jobbet nu, kottjävel, säger jag åt mig själv och drar upp dragkedjorna på problemlösarkängorna så att vristen knakar.

**

Glöm inte att haka på jubileumstävlingen fram till 3 november! Kommentera här och vinn en liten hemlig paket! Fan vad less jag är på att klippa med den här snutten i varje inlägg!

1 kommentar: