tisdag 26 januari 2010

Steampunk FTW



Kolla! Kolla! La Bella Isabella har varit crafty och moddat en steampunkbrosch till kotten, *squeee*!! (Observera gogglarna i pannan på bruden.) Om man inte har så snillrika polare kan man förlora sig räddningslöst på Etsy, testa sökorden "victorian", "steampunk" och för den delen "makeup" hos dem, you will be lost fu evvah.

Dessutom är flertalet hantverkare amrikaner som inte har vett att ta ordengklit betalt för sina pyssel, vilket gör att det ofta är sjukt billigt att handla från folk där. Wau!


Jungle Tribe gör (bland annat) de mest fantastiska väskor man kan tänka sig, such as the above - det är sånt som gör att jag tycker att det känns rätt ok med apokalyps trots allt.

Gothique har en helt egen sektion på sin blogg som bara recenserar independenttillverkare på Etsy, hon skriver både ärligt, roligt och uttömmande. Och för mig som inte bara gillar smink utan även har andra pysselnojor är det grymt med alla mönsterbeskrivningar på t ex Cthulhu-balaklava och virkad Totoro, eftersom jag hellre vill bygga själv än köpa färdigt.

6 kommentarer:

  1. Ja, har du sett den? Den är jetefin! :)

    SvaraRadera
  2. Cthulhu-balaklava lät väldigt spännande! broschen var ljuvlig!

    SvaraRadera
  3. Naaaw, jag blev minst lika glad av att se det här :D Vilken bra bild förresten, Frexters kamera är som den i Ringu (som suddar bilden en smula)!

    SvaraRadera
  4. Ah, goggles! Ljuvligt! Detta trots att jag inte ritkigt har greppat varför alla synthare (de som är riktigt tuffa dårå) måste springa runt i tid och otid med goggles och crazylinser. Gäääsp! Men på den här lilla damen blev det stiligt istället.

    SvaraRadera
  5. Du kan inte använda begreppet "such as" utan att jag direkt associerar till denna Nobelpriskandidat: http://www.youtube.com/watch?v=5C0i9SZqMgc

    SvaraRadera