torsdag 14 januari 2010

NOTD Sheer Bliss



L. A. Colors Sheer Bliss är precis en sån där färg som jag alltid letar efter - halvopak vit, med röda highlights. Jag vill att allt ska ha den här färgen - ögonskuggor (som sagt), kläder, plast i hushållet. Det måste vara smaken av artificiell pärlemor som får mig att tänka på "magiska" rekvisitaprylar från olika fantasyfilmer från åttiotalet, och förmodligen är jag djupt skadad av att ha glott på Neverending Stååhåryy, Legend och Red Sonia.


Om något gick att trolla med på åttiotalet så hade det den här färgen, kanske främst på grund av vaselinfiltret som var så populärt då. Allas axelvaddar och Big Hair var ljuvt gloriaomstrålade av den vita trollerifärgen. Swatchen på Cherry Cultures hemsida är marginellt mindre osannolikt usel än den förra, Shocker, och jag tänker mig att detta är färgen som Anne Rice valde att manikyrera sina fjollvampyrer med eftersom de inte fick klor utan akrylnaglar efter döden, "their nails are clear and reflecive, seeming almost to be made of glass".

Som ni ser täcker inte två lager jättebra, man ser kanten på nageln typ hur bra som helst, men det är helt ok i min bok.

2 kommentarer:

  1. Jag undrade alltid över de där naglarna. Om de nu var så glas-lika, då borde man ju se all skit under nagelkanten jättebra. Och med tanke på deras matvanor och allmänna leverne borde vampyrerna definitivt få rejäla sorgkanter efter ett tag. Bringing sexy back? Njeäh!

    SvaraRadera
  2. Men eller hur! Jag såg mest för mig hur man kunde se rakt in i köttet i nagelbädden, vilket ju egentligen borde bli som ett litet rött äckligt fönster mot en massa blodkärl och annat guck i fingertoppen... :P

    SvaraRadera