onsdag 14 oktober 2009

Maybe she's fucking born with it


För att försäkra den förmodade och till största delen antagligen inbillade läsekretsen om att jag inte är frystorkad och ivägskeppad till Sierra Leone, tänkte jag kväka tre rader om senaste konsumismen här i höst.

1. Maybellines nya läppstift kickar ASS! Tyvärr verkar det ha rått en viss förvirring på kontoret när de grupperade dem i rosa, rött, nude och lila. De lila läppstiften är rosa. De röda läppstiften är orange. De nudiga är bruna MEN de rosa är typ...rosa. Fast inte i lika snygga nyanser som de förmodat lila. Hur som helst är de apsnygga, både på truten och i hylsan. Sällan har jag sett så fina budgetförpackningar. Galactic Mauve och Mystic Mauve (minus som vanligt för töntiga namn, åtminstone vad gäller nr 2) är mina första två, det lär bli fler.


2. Apoteket kränger en ny hudvårdsserie med trollhassel, Angels & Demons. Jag har testat hudkrämen, läppvallan och den löddrande ansiktstvätten med pump (jaaa, det var väldigt synd om mig den dagen så jag var tvungen att skämma bort mig extra). Alla får godkänt, hudkrämen gillar jag verkligen så om du inte drar dig för att vara vilt otrogen och - som jag - tycker att det duger med vilket vaselin som helst för 69 spänn, tveka inte. Ansiktstvätten blir bara som ett fluffigt, löst lödder i handen, och det känns inte så drygt eftersom det sköljs bort direkt när man tvättar sig. Läppgunket är jättesött och känns bra när det sitter på, men har en genomträngande stank av fjortis-jordgubb, så sniffa först så du inte blir besviken.

Just nu kör de en kampanj där man får läppburken på köpet om man handlar två av de andra grejerna. Kolla mer på kampanjsajten, http://www.thedemonsandangels.com/


3. Depends nya höstlack är fantastiskt fina! För ett par år sen kom GW-färger i nedtonade, neutrala jordfärger och jag blev jätteglad att mina plastgubbar äntligen kunde se vettiga ut. Nu verkar trenden ha nått budgetlacken, 169 och 173 i mossgrönt och åskblått är finast! (Jag har fått komplimanger för mitt nagellack - det har ALDRIG hänt förr, kors i taket).


4. Min 30-årspresent till mig själv är att nån gång i nästa vecka släntra in på MUS i Götlaborg och helt enkelt blåsa den där tusenlappen som jag så ofta vill blåsa där. Men innan dess måste jag köpa en hjälm med visir. (Sant.) Återkommer om hur man sminkar sig snyggast när man ska ha den... Har du förslag på något jag bara MÅSTE prova innan dess, tveka inte att tala om det på brutalast möjliga sätt.

Bilderna har jag snott från internet, av andra människor som i sin tur har snott dem. Vad ska du göra åt det?

1 kommentar:

  1. Maybelline-stiften +1
    Demons and Angels - lyckas inte locka mig...
    Höstens Depend-lack: nr 172 tog mig och mina naglar med storm.

    SvaraRadera