fredag 16 oktober 2009

Just rewards


Det nya svart är belöning. Ibland när det känns baaaaajs att gå till gymmet, säger min inre förälder till det motsträviga inre barnet att "om du far på gymmet nu, så ska du få en ny ögonskugga när du ändå är inne i stan..." Och eftersom nya Åhléns på Kungsgatan i Gbg har en icke föraktlig MUS-disk hundrafemtio meter från mitt gym, är det väldigt lätt att skämma bort sig.

Igår hade jag namnsdag, och snälla mamma skickade en tolvskilling. Nu är bara frågan vilken microshadow jag ska skaffa?

Senast köpta Microshadows var Muffin och Money Talks, den senare en ljus nalle/mockabrun, matt med glitter som genast ramlar av och försvinner. Men den är fin på, och väldigt bra pigmenterad. Inte heller har den visat tendenser att släppa bara de mindre partiklarna, och lämna en grynig, hård "arbetad" yta där man har varit framme med penseln, som vissa av MUS skuggor gör. Om någon läsare identifierar det här som ett symptom på något fel jag troligen gör, do tell.

Kandidater för nästa köp:


Grape, Lovely Linnea, Old Gold, Pink Metal


Dagger, Crystal Queen, Diva, Endless



Velvet

(en liten not om Old Gold, som var min allra första MUS-skugga, inköpt typ 1998 eller så. jag var mycket inne på guld och metallicrött på den tiden, utgångna Spy Glam var mitt andra köp. Old Gold är den enda torrskugga jag har haft som blivit dålig, åtminstone tror jag att den blev det. En dag satt det som små knoppar på hela ytan, jag vet inte om den hade "svettats" eller om jag helt enkelt hade skavt ner de mindre kornen så att de större syntes, men jag blev i alla fall skeptisk och slängde den med mycket sorg. Jag tror på intet vis att den är sämre än någon annan skugga, snarare tvärtom, men det är intressant att det KAN hända! Den som säljs idag är inte lika mörk och snygg som den jag hade, dumt nog...

1 kommentar:

  1. Bra sätt att ge motivation till att gå och träna. Tror minsann jag ska göra så också.

    SvaraRadera