lördag 10 januari 2009

Tidsmaskinen #1 - Alla partyn från igår


Jag går ju aldrig ut numera (ljuger tjejen som sitter och bakishuttrar), och när jag gör det så är det till ställen där man inte kommer undan med sminkcredon som "There is no such thing as overkill" och liknande.

Ju mer jag städar bland bildmapparna, desto fler kort hittar jag som är både roligare och värre spacklade än jag har anledning att prestera numera. Därför inför jag nu konceptet "Tidsmaskinen", äldre bilder, så långt tillbaka som till kritaperioden.

Gemensamt för de här bilderna är att kameran ofta har tagit bort mycket av spacklet - jag har nästan alltid varit mycket hårdare målad än vad det ser ut, på gränsen till psykotisk uteliggartant.


Jag hade rödlila hår en tre-fyra år sådär, det fanns inget annat att göra efter Directions-perioden med Poppy Red (vänta ska ni få se). Det var också i den här svängen som Hazel på Why Not kom på den smarta idén att jag borde klippa lugg. Meh, jävla emo! Ja, varför inte? Hårstylingen skall naturligtvis Martin ha cred för, as always. Var vore vi utan Björn Axén?

En kommentar till sminket: Läppstiftet är gamla trotjänaren Midnight Red från IsaDora, en perfekt ersättare för det svarta läppstift som man ibland tänker att man kanske ska ha, innan man ångrar sig djupt och gör bot. Jag har varit så lat att jag inte har orkat göra någon eyepiece, däremot en svart dubbelvinge och påklistrade MUS Black Onyx under öygera. Önskar verkligen, verkligen att någon hade tjatat på mig om fördelarna med falsies redan nu. Halsbandet? Indiska.


2 kommentarer:

  1. MORE pictures! :) Du passade jättebra i mörkare hår.

    SvaraRadera
  2. Du var ju jättesnygg! Ser inte ett dugg spacklad ut, bara ung och söt!

    SvaraRadera