måndag 12 januari 2009

Newbies i necessären


Nu trillade jag dit igen. Men skit i det! Jag har inga barn att försörja, inga lån utom CSN, ingen bil och inga husdjur, inget hus att betala av på, inga dyra mediciner, och definitivt inget omotiverat sug efter en platt-teve, en vespa eller nån jäkla designerhandväska. Varför skulle jag inte köpa smink?

Inköp går i perioder. Jag vill tro att det är min inre grottmänniska som uppfinner frukt- och bärsäsonger i en djungel som inte längre består av vegetation. Det enda jag har lust att skaffa mig (utom enstaka saker till hemmet) är hobbyrelaterade saker som jag blir glad av: spel, böcker, kläder och smink. Lite tyg och garn ibland. Även om jag aldrig köpte en enda palta till i mitt liv skulle jag sannolikt inte hinna slita ut min garderob innan det är dags att kasta in handduken, men sen när har det varit ett relevant argument?

Just nu är det bara smink som gäller. Det är lättare att förvara än skor. Risken är mao att det här blir en långvarig säsong i djungeln, innan jag torskar dit på tomma anteckningsböcker igen. Päh.

Dagens är iaf Rimmels nya (?) Colour Mousse, i färgen Snow Queen som är knallvit med blått skimmer. Eftersom det var stört omöjligt att internet-snylta en bild på rätt färg visar jag här det enda jag hittade istället, rätt burk men nån slags mesig åttiotalsturkos däruti. Jag såg också att det fanns en blågrön med guldskimmer som var heltjävla gorgeous (och om det här ska föreställa den så är den här färgåtergivningen lika bra som på en sextiotalspolaroid, typ). För åttio spänn kan det kanske vara värt det.

Och eftersom Åhlénsguden straffar mig genom att ha rea på precis aaaaaaallt så har jag också skaffat min första mojäng från Lumene idag. Dags att se om de är så bra som alla säger.


Lumenes Lip Makeup Base för ynka åttifem spänn får ersätta den MAC prep+prime som jag funderat ett tag på. Och den senare kostar typ det tredubbla, så det kan gott vänta tills jag har gift mig rikt och kan ligga vid poolen i mina ruby slippers och käka cheeseburgare hela dagen. Eh.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar