måndag 12 januari 2009

Make my monday


I elfte timmen puttar jag ner mitt alldeles nya inlägg - jag skulle ju mejka min måndag, men istället börjar jag knappra på om helt andra saker. Så kan det gå.

Bjootis fråga den här veckan är: "Det är lätt att snöa in på vissa färger sminkmässigt - har du snöat in på något speciellt i ögonskuggeväg? Berätta vilka färger (eller om det är specifika färger)."

Joeeeeh... Det finns ett par färger som jag aldrig kan sluta bunkra - rosa och ljusbrungråbeige / taupe. Andra färger kan man backa inför med motiveringen att man har något liknande, eller att man inte kommer att använda dem så ofta, men är det en allroundfärg som inte är för skarp så tänker jag bara "Äh, det går väl åt..." och så är det klippt igen.



Jag har sagt det förr, och jag tar det igen, rosa är en så sjukt underskattad färg. Den har lika många förklädnader som det finns tillfällen att rita på ansiktet och den förnekar sig aldrig. Från vänaste sophisticate till löpsk hona på en och samma färgprov, det är grejer det!

Och taupe kan man trolla med, jag svär! Dessutom är den så oerhört förlåtande om man gör fel eller råkar dänga på för mycket. Smälter in, säger snälla saker till ansiktets benstomme, visar dig sidor av dig själv som du aldrig ens har tänkt på. Med tonvis av svart eyeliner kan den vara lika ond som vilket lila som helst, och påminna betydligt mindre om blåtiror.

Tack Fyrinnae för bilderna! (Fast jag är en liten tjuvråtta som inte frågar om lov). Här, här och här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar