lördag 9 januari 2010

Bone Machine



Fyrinnaes Crimson Ghost var ett tungt vägande skäl till att jag ville blanda egna pigment. Och det verkar vara svårt att klona den, all heder åt killarna bakom Fyrinnae! Bone Machine är en vit skugga med röda highlights, den hör såklart till Tom Waits-serien.

Det var enklare än jag trodde att få till den, men till nästa försök får det bli mindre Diamond Cluster. (Jävla pulver som flyger överallt, det är den mest statiska ingrediensen i hela kitet...direkt när man skruvar på locket så flyger det upp i ett litet moln och sätter sig där.) Det vore också bra om skuggorna var ännu "blötare" och tyngre, lite feta kanske, så att de blir lättare att jobba med. Mer magnesiumstearat? Fan vad giftigt det låter.

Överst fotad i dagsljus, nertill under lampa.



5 kommentarer:

  1. Det låter så kul att blanda egna pigment! =)

    SvaraRadera
  2. Det är kul! Fast jag är så långsam ännu att det tar ganska lång tid. :D

    SvaraRadera
  3. Ser också grym ut! Kommer det en November i Tom Waits-serien? En mulet gråsvart! Den vill jag ha!!

    Kan man inte få se lite swatcher på hud också?
    Vore kul! Jag är fortfarande helt sjukt förtjust i Gaslight men alla har sett spännande ut.

    SvaraRadera
  4. Det kommer en November, det går nästan inte att undvika :D

    Jag ska swatcha duktigt, det kommer inlägg så fort jag hinner. Har bara tyckt att de har blivit så dåliga hittills... Men nu skiner solen!

    SvaraRadera
  5. Hurra! Jag ser fram emot November! Men det är lite elakt att locka oss med fina färger som vi sen aldrig kommer få tag på.

    SvaraRadera