onsdag 11 november 2009

Läpstipset du inte visste att du hade



Alltså, det där med att blanda gloss till truten, av pigment som man rör ut med ofärgat gloss - det brukar mest syfta till att trolla fram färger som inte finns. Typ knallmörkblått glitterläppstift eller citrongult metallicdito. Men såhär då: tänk om min optimala nude-mlbb-färg ligger och väntar i twin towers och bara "upptäck mig!"

Jag har en förkärlek för dammiga, matta rosa pigment. De funkar både som rouge och som ögonskugga, ett bra alternativ till milda bruna och grå toner om man behöver se lite piggare ut. Och jag har en massa gloss som skamlöst utger sig för att vara rosatonade, men som fan inte ger nån färg alls när de kommer ut och rastar sig. Kan man kombinera dem?

Klart man kan. Jag återkommer med lite swatchar. Bwahaha.

Och vad gäller knallmörkblått glitterläppstift (Biker Chic på truten, anyone?) eller citrongult metallicdito är det min fasta föresats att inleda operation Lipstick Bravery - en ny, osannolik färg om dagen i en vecka, matchad med ett neutralt öga för att inte omedelbart få sparken...

3 kommentarer:

  1. Orange läppstift är förvånansvärt fungerande, i alla fall på min hudton. Kan tänka mig att det kan ge gulsot åt vissa ansikten. Grönt och silver har jag haft på klubb, liksom lila. Blått och gult har jag nog inte provat än... Inväntar resultat med spänning!

    SvaraRadera
  2. När jag får pengar denna månad kommer jag att beställa grejer för att fixa läppstift, förhoppningsvis får jag med lite pigmentprov på fräsiga färger. Ska peta på dig när jag prövat lite så kanske vi kan trixa ihop lite cool skit.

    SvaraRadera
  3. Elena, det låter coolt! Vi får ha en battle! :D

    SvaraRadera