måndag 11 januari 2010

L.A. Colors Shocker



I paketet från Cherry Culture hade jag klickat ner 8 olika clawfinishes från L.A. Colors, *älska billiga hushållskemikalier*... Den första jag testar är Shocker, dovt godisrosa med en väldigt intensivt blå highlight som egentligen är vad som gör hela färgen.

De här lacken hade bättre swatches än många andra grejer på CCs hemsida - de var i alla fall snygga, och alla var olika (och det är skandal att man ska behöva bli positivt överraskad av en sån sak)! Därmed inte sagt att de hade något som helst med verkligheten att göra. Det jag ser på bilden här nedan är, vad jag kan se, en varm lilarosa som rimligen borde ha metallfinish. Men neh. Uppmålad är Shocker inte ett dugg lila, den har en opacitet och finish som får mig att tänka på Gatorade, eller florsocker uppslammat i vatten, vilket ju är i princip detsamma. Jag gillar att den har så mycket blå highlights, men det var inte det här jag beställde, och den rosa tonen smakar lite för mycket housewife-valium-ångest för att jag ska vara riktigt nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar