söndag 22 mars 2009

FOTD i grått och guld


Jag tänker att jag inte ska rita samma form runt ögat hela tiden, och försöka lämna ett ljusare streck på den inre halvan av det rörliga ögonlocket (dvs markera globlinjen, ännu ett uttryck jag ogillar skarpt...). Men fan, det vill sig inte. Jag kanske behöver använda mindre borstar, och göra skarpare övergångar. Tur i alla fall att den enda form som uppstår spontant är typ...rund, och inte ExtremÅttiotalsvinge som för ett par år sedan.

Idag: H&Ms psykotiska clown-palett och den mörkaste skuggan i IsaDoras Pearls-kvartett. Vit glittereyeliner från HOT-paletten, den syns inget vidare på fotot men i solen blir det annat av. På truten ett av mina nyaste byten, IsaDoras gloss nr 28, tack fina Nancy, det sitter som en smäck!




1 kommentar:

  1. Glad att det kom till nytta för någon! It looks very nice. :)

    SvaraRadera