torsdag 26 mars 2009

EOTD Playful / Butterfly


Vad less jag är på att rita samma form kring ögat hela tiden. Det går på ren reflex. I morse ansträngde jag mig verkligen för att INTE göra det, och även om det inte alls blev som jag hade tänkt mig, så blev det i alla fall något nytt. Och jag insåg hur SVÅRT det är att göra något som man inte har åratal av muskelminne bakom. Genast är man tebaks på ruta ett.

Här nedan: två microshadows från MUS, Playful och Butterfly. Playful är en sjukt bra allroundskugga som ser plastlila och glittrig ut i burken, men som blir obestämbart brunlila på huden, vilket också är najs. Butterfly är ljust ljust Disney-lila. För tricket nedan krävs också flytande eyeliner, men det har du väl redan räknat ut, din listiga räv där.


Dags att förnya sig alltså? Det betyder att jag behöver bita i det sura äpplet. *Ööääääh....*
Men eftersom jag redan surfar mejk som en idiot, och apselut inte behöver skaffa något mer att rita med (även om jag vill), så är det som återstår att låta nån annan (tjej, proffs) göra något åt saken.

Oooooch eftersom jag ändå ska handla lite på MUS i veckan som kommer kan jag ju låta dem rita på mig också. Det brukar alltid leda till att jag blir djupt frustrerad, irriterad och arg, och surmulet sitter och retar mig på nån stackars hjälpsam brud som typ...fyller i mina ögonbryn med kol, men i förlängningen medför det oftast minst EN ny idé. Vad jag är ute efter är ijenkligen en helt ny take på vardags- och basmakeup. Mais quoi? Hjälp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar