onsdag 17 december 2008

Goodies från ELF



Och äntligen kom mitt paket från ELF, som varit på villovägar. Jag har lurat länge på var det kunde ha blivit av, men nu är det bara att campa på den röda mattan i vardagsrummet och glagla med allt nytt guck. Yay!

Duoskuggan till vänster innehöll förvånansvärt mycket pigment, men jag har inte hunnit testa den annat än på handen än. Lite fegt färgval kanske, men det var ju bara testomgången detta. Stiftet här till höger visade sig däremot vara en vinnare, Ville nickade nådigt när jag hade ritat på hans hand. Här är färgen Pink Lemonade, jag beställde deras brunmetallic Persimmon också, och det var inte sämre det, fast kanske inte lika användbart.

Customkvartetten innehåller Ivory, Truly Pink, Sage och Dusk, och det är alltså meningen att man ska köpa en tom palett (som inte ser billig ut men inte heller gör något väsen av sig) och pilla i färgkopparna i den. Snyggt blir det, även om det lilla reliefpressade ögat kommer att se skabbigt ut rätt fort när man har deflorerat färgen.

Det finns fasta kvartetter hos ELF också, här varianten med det löjliga namnet Luxe, en nostalgitripp till den tiden när jag bara använde varma färger och helst orange ögonskugga. (Hjälp!??!!)

Här nedan ELFs waterproof eyeliner som inte var mycket att hänga i gran, jag köpte den på ren trots fast den fått usla omdömen på pret-ty... Sen Moisture care lip color Ruby Slipper, Hypershine gloss Sugar Plum och Plumping lip glaze Ruby Kiss.

Längst th Shimmering facial whip (låter onödigt våldsamt när det kommer till detaljer i ansiktet, eh?) i Pink Lemonade igen, deras favoritfärgnamn verkar det.


Nöjda kotten? Nöjda kotten! :)

1 kommentar:

  1. Ooo, jag har en doft som heter Pink Lemonade! Från Library of Fragrance, no less.

    SvaraRadera